Marketing w mediach społecznościowych jest działaniem polegającym na tworzeniu treści promujących Twoją firmę i produkty na różnych platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram i Twitter. Twoja unikalna treść powinna być dostosowana do konkretnej platformy, na której jest udostępniana, aby pomóc Ci zwiększyć konwersje i świadomość marki. LinkedIn, profesjonalny serwis networkingowy związany z biznesem, pozwala firmom na tworzenie profesjonalnych profili zarówno dla siebie, jak i dla swoich firm, aby nawiązać kontakty i poznać innych. Za pomocą widgetów, członkowie mogą promować swoje różne działania w sieciach społecznościowych, takie jak strumień Twitter lub wpisy na blogach swoich stron produktowych, na swojej stronie profilowej LinkedIn. LinkedIn zapewnia swoim członkom możliwość generowania leadów sprzedażowych i partnerów biznesowych. Członkowie mogą korzystać z “Stron firmowych” podobnych do stron na Facebooku, aby stworzyć obszar, który pozwoli właścicielom firm na promowanie swoich produktów lub usług i możliwość interakcji z klientami.
- Mogą oni zamieszczać informacje takie jak lokalizacja firmy, dane kontaktowe, zdjęcia i informacje o usługach.
- Podświetla również, które sieci społeczne są widząc największą aktywność, pomagając upewnić się, że spędzasz swój czas na właściwych sieci.
- Ponieważ nadal posiadasz prawa do treści na Medium, możesz zrobić z nimi, co chcesz.
- Dzisiaj, marketerzy cyfrowi muszą tworzyć spersonalizowane doświadczenia w różnych kanałach.
- Mogą one być bezpośrednie (osobisty kontakt z firmą i interakcje z treścią, stroną internetową, blogiem, sieciami społecznościowymi, przedstawicielami handlowymi, itp.) lub pośrednie (rozmowy z rówieśnikami, itp.).
Musisz szukać możliwości zaangażowania się z publicznością poza promowaniem swoich produktów i usług. Około 59% Amerykanów posiadających konta w mediach społecznościowych uważa, że media społecznościowe ułatwiły obsługę klienta. Uważają oni, że media społecznościowe pomogły odpowiedzieć na pytania i rozwiązać problemy szybciej i skuteczniej niż konwencjonalne drogi obsługi klienta. Ponadto, negatywne opinie lub skargi niezadowolonych klientów powinny być traktowane w taki sposób, aby skutkowały dobrym ogólnym doświadczeniem, które może prowadzić do większej sprzedaży w przyszłości! Poniższy obrazek jest przykładem tego, jak należy reagować na opinie klientów.
Kiedy już zbudujesz lojalną grupę odbiorców w mediach społecznościowych, będziesz mógł publikować wszystkie swoje nowe treści i upewnić się, że Twoi czytelnicy mogą od razu znaleźć nowe rzeczy. To zaskakujący sposób, w jaki marketing treści i marketing w mediach społecznościowych przynoszą sobie wzajemne korzyści. Z drugiej strony, tradycyjny social media scheduler nie może pokazać Ci “najgorętsze leady” i te, które wymagają więcej pielęgnowania lub dalszego zaangażowania.
Publikowanie w mediach społecznościowych jest tak proste, jak udostępnianie wpisu na blogu, obrazu lub wideo na platformie mediów społecznościowych. To tak samo jak udostępnianie na swoim osobistym profilu na Facebooku. Ale będziesz chciał zaplanować swoje treści z wyprzedzeniem, zamiast tworzyć i publikować treści spontanicznie. Ponadto, aby zapewnić, że jesteś maksymalizując swój zasięg w mediach społecznościowych, trzeba publikować wspaniałe treści, że publiczność lubi, w odpowiednim czasie i częstotliwości. Istnieje również szereg narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi, które pomagają firmom uzyskać jak najwięcej z wymienionych powyżej platform mediów społecznościowych.
Linkedin publikuje nowy słownik terminów marketingowych, aby pomóc w lepszym zrozumieniu
Nastąpił wzrost marketingu w mediach społecznościowych w sporcie, ponieważ drużyny sportowe i kluby uznają znaczenie utrzymywania kontaktów z fanami i innymi odbiorcami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Osobistości sportowe, takie jak Cristiano Ronaldo mają 40,7 mln zwolenników na Twitterze i 49,6 mln na Instagramie, tworząc możliwości dla zatwierdzeń. Jedną z platform mediów społecznościowych, która wykorzystała tę przełomową strategię, jest TikTok. TikTok stał się jedną z najszybciej rozwijających się aplikacji do tej pory i obecnie ma około 1,5 miliarda użytkowników, głównie dzieci i nastolatków. Algorytm zastosowany na tej platformie zachęca użytkowników TikTok do kreatywności ze względu na szeroki wachlarz efektów i wyzwań, które zmieniają się z dnia na dzień.
Twitter testuje Social Commerce: Co marketerzy powinni wiedzieć
New England Patriots znalazł się w tarapatach w listopadzie 2014 roku, kiedy jego automatyczny bot tweetował rasistowską obelgę za pośrednictwem oficjalnego Twittera drużyny. Marka odniosła sukces, ponieważ, między innymi, zmieniła swoje stare taktyki i przyjęła nową strategię, która sprawiła, że zostali zauważeni przez ludzi, którzy nigdy nie pomyśleliby o użyciu produktu. Tak jak widzimy pojawienie się konsumenta podłączonego do sieci, istnieje również nowa rasa nabywców B2B, którzy w procesie zakupu B2B w większym stopniu polegają na osobistych i publicznych sieciach społecznościowych, rówieśnikach, społecznościach itp. Są oni znani jako społeczni nabywcy B2B, a ich liczba również rośnie. Utrzymywanie silnych relacji z najlepszymi klientami w celu zwiększenia sprzedaży, zmniejszenia rezygnacji, a nawet przekształcenia lojalności klientów w ewangelistów marki poprzez dowód społeczny.
Z tego miejsca dowiesz się, jak zwiększyć liczbę swoich zwolenników i utrzymać ich zaangażowanie za pomocą różnych treści. Aby pomóc Ci monitorować i zarządzać zaangażowaniem Twojej publiczności, zamieściliśmy listę najlepszych dostępnych narzędzi marketingowych w mediach społecznościowych. W czasach, gdy zasięg organiczny w głównych sieciach mediów społecznościowych zawsze wydaje się spadać, będziesz musiał wdrożyć solidną strategię marketingową, aby się wybić.
Łącząc się i angażując się z Twoimi zwolennikami mediów społecznościowych, będziesz w stanie zbudować trwałe relacje między nimi a Twoją firmą. Możesz to zrobić poprzez interakcję z nimi na swoich postach, odpowiadając na ich pytania i komentarze, i zapewniając im wszelką pomoc, jakiej mogą potrzebować. W rzeczywistości udowodniono, że media społecznościowe zwiększają świadomość marki poprzez zwiększanie zaangażowania.
Pamiętaj, aby retweet, gdy klient ma coś miłego do powiedzenia o tobie, i nie zapomnij odpowiedzieć na pytania ludzi, kiedy to możliwe. Korzystanie z Twittera jako narzędzia marketingu mediów społecznościowych obraca się wokół dialogu i komunikacji, więc upewnij się, że interakcja jak najwięcej, aby pielęgnować i budować swoje następujące. Spójny wizerunek marki – Korzystanie z mediów społecznościowych dla marketingu umożliwia Twojej firmie projektować wizerunek marki na różnych platformach mediów społecznościowych. Podczas gdy każda platforma ma swoje własne unikalne środowisko i głos, podstawowa tożsamość firmy, czy jest to przyjazny, zabawny, lub godny zaufania, powinien pozostać spójny. Badania pokazują, że firmy muszą zautomatyzować media społecznościowe, aby prowadzić skuteczne i efektywne kampanie społeczne.
Poprzez strony z recenzjami i sieci społecznościowe, klienci wyrażają swoje opinie o firmach zarówno w sposób pozytywny, jak i negatywny. Bądź na bieżąco z tym, co ludzie mówią o Twojej firmie dzięki najnowocześniejszym narzędziom monitorującym Blue Corona! Będziemy nieustannie monitorować sieć w poszukiwaniu nowych wzmianek o Twojej firmie na blogach, stronach z recenzjami lub w sieciach społecznościowych. YouTube jest drugą co do wielkości wyszukiwarką i ma większą widownię wśród dorosłych niż jakakolwiek sieć kablowa. W przeciwieństwie do telewizji, kiedy inwestujesz w kampanię marketingową na YouTube, możesz skierować swoją reklamę tylko do swojej grupy docelowej. Ponadto reklama na YouTube jest tak prosta, jak połączenie jej z kontemAdWordsaccount.
Czym jest marketing w mediach społecznościowych?
W przeciwnym razie możesz zaoferować wsparcie i naprawić sytuację, zanim się ona pogorszy. Opcje te idealnie pomogą użytkownikom Twittera czuć się bardziej swobodnie w dzieleniu się swoimi myślami i opiniami w aplikacji. Radzenie sobie z mediami, tworzenie narracji, tworzenie treści, wykorzystywanie mediów społecznościowych do promocji. O ile narzędzia social media są łatwo dostępne, o tyle zasady poruszania się po nich niekoniecznie są intuicyjne. Jest to nowy krajobraz komunikacyjny, z ogromnymi możliwościami, ale też wiele do nauczenia. Dowiedz się, jak najlepiej wykorzystać te narzędzia dzięki naszym najlepszym praktykom specyficznym dla danej platformy.
- Reddit zapowiada się jako “pierwsza strona Internetu”, a według rankingów Alexa, Reddit jest jedną z 20 najczęściej odwiedzanych stron.
- Ważne jest, aby być świadomym pojawiających się serwisów społecznościowych i rozumieć, jak mogą one pasować do Twojej strategii komunikacyjnej.
- Szczególnie nastolatki dzielą się teraz w Internecie znacznie większą ilością informacji niż w przeszłości.
- Każdy z subredditów ma określony temat, taki jak technologia, polityka czy muzyka.
- Każda osoba zarejestrowana w Wikipedii może stworzyć artykuł do publikacji; rejestracja nie jest wymagana do edycji artykułów.
- LinkedIn nie jest jednak jedynym biznesowym portalem społecznościowym.
Podobnie, badanie przeprowadzone przez Hardy’ego i współpracowników z udziałem 189 studentów z uniwersytetu stanowego na środkowym zachodzie badało efekt perswazyjny oglądania komediowego filmu politycznego na Facebooku. Co więcej, okazało się, że perswazja doświadczana przez uczestników była mniejsza, jeśli oglądali oni komentarze użytkowników Facebooka, które zaprzeczały argumentom Olivera. Jednym z badanych emocjonalnych skutków mediów społecznościowych jest “depresja Facebooka”, która jest rodzajem depresji, która dotyka nastolatków, którzy spędzają zbyt dużo wolnego czasu angażując się w serwisach społecznościowych. Może to prowadzić do problemów takich jak zamknięcie się w sobie, które może negatywnie wpłynąć na zdrowie poprzez tworzenie poczucia samotności i niskiej samooceny wśród młodych ludzi.
Podczas gdy media społecznościowe mogą dostarczyć takich informacji, istnieje znaczna ilość niedoinformowanych i nieprawidłowych źródeł, które promują niezdrowe i niebezpieczne metody odchudzania. Jak stwierdzono przez krajowe stowarzyszenie zaburzeń odżywiania istnieje wysoka korelacja pomiędzy treścią utraty wagi i zaburzeniami odżywiania wśród kobiet, które uległy wpływowi tych negatywnych treści. Dlatego też istnieje potrzeba, aby ludzie potrafili ocenić i zidentyfikować wiarygodne informacje na temat zdrowia, kompetencje powszechnie znane jako health literacy. Doprowadziło to do wysiłków rządów i organizacji zdrowia publicznego, aby wykorzystać media społecznościowe do interakcji z użytkownikami, z ograniczonym sukcesem. Media społecznościowe są wykorzystywane do zaspokajania postrzeganych potrzeb społecznych, takich jak kontakty towarzyskie z przyjaciółmi i rodziną, a także romans i flirt, ale nie wszystkie potrzeby mogą być zaspokojone przez media społecznościowe. Na przykład, w artykule z 2003 r. stwierdzono, że osoby samotne częściej korzystają z Internetu w celu uzyskania wsparcia emocjonalnego niż osoby, które nie są samotne.
Oto podstawy zrozumienia mediów społecznościowych i tego, jak można je wykorzystać do promowania swojej firmy. Media społecznościowe – Facebook, Twitter i e-mail – plus telefony komórkowe odegrały ważną rolę w “Arabskiej Wiośnie” protestów i rebelii przeciwko autorytarnym reżimom na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej w 2011 roku. Aktywność połączonych w sieć jednostek w Tunezji, Egipcie i innych krajach była doskonałym przykładem tego, jak tworzenie treści online i budowanie społeczności, w połączeniu ze zgromadzeniami offline i zakulisowymi manewrami, może wspomóc masowe mobilizacje. Jak opisuje Boyd, kiedy Facebook wystartował w 2004 roku, był skierowany wyłącznie do studentów, a dostęp do niego był celowo ograniczony.
Komunikacja i marketing uniwersytecki
YouTube obejmuje wszystkie gatunki, od urody, gier, edukacji po majsterkowanie w domu. Jest to platforma dla większości marek do inwestowania w, z wideo jest rosnące medium dla marketingu treści. Niektóre z wiodących branż na Facebooku to usługi finansowe, handel elektroniczny, handel detaliczny, gry, rozrywka, media, telekomunikacja, technologia, dobra konsumpcyjne i motoryzacja. Gazeta, która posiada również stronę internetową i sieć mediów społecznościowych, zajmuje się sprawami mieszkańców i małych firm.
Przyszłość mediów społecznościowych
Inni ludzie nie uważają blogów za należące do kategorii mediów społecznościowych. Media społecznościowe to zwrot, który rzucamy wokół dużo tych dni, często do opisania tego, co piszemy na stronach i aplikacji, takich jak Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, i innych. Można więc wywnioskować, że media społecznościowe to strony internetowe, które pozwalają ludziom na interakcję ze sobą. Wikipedia jest darmową, otwartą encyklopedią treści tworzoną przez współpracującą społeczność.
Przewodnik po demografii mediów społecznościowych w 2021 r.
Youtube powinien znaleźć się przynajmniej w pierwszej trójce, biorąc pod uwagę jego wykorzystanie. YouTube jest również drugą co do wielkości wyszukiwarką po google. I nie nazwałbym whatsapp siecią społecznościową, ale to tylko moje zdanie. Firmy, które nie rozwijają spójne, angażujące obecności w mediach społecznościowych nie w pełni wykorzystać narzędzia marketingowe dostępne w dzisiejszym konkurencyjnym rynku. Innym sposobem marketerzy korzystają z mediów społecznościowych jest monitorowanie trendów kulturowych i, w stosownych przypadkach, włączenie specyficznych dla marki koncepcji, które opierają się na tych trendach, aby zachęcić klientów do zaangażowania się w treści firmy. Dzięki temu, że marketerzy nie są już ograniczeni do tradycyjnych form mediów – telewizji, radia, druku, poczty, billboardów, czasopism itp.
Chciałem podzielić się swoją historią i mam nadzieję, że pomoże to komuś takiemu jak ja uniknąć tych samych błędów i zaoszczędzić pieniądze w procesie. Więc i został zalecony do lokalnej firmy marketingu internetowego przez przyjaciela. Ze względu na mój brak wiedzy z online królestwa, ufałem, że lokalny comapany marketing wiedział, co robią i obiecujące. Billing mnie $ 2k miesiąc dla ich tak zwanego marketingu statycznego pakietu. Co oni nie ujawnić było to, że ich “statyczne” pakiety były bascially tylko po prostu delegowania zdjęć na moich kontach w mediach społecznościowych i rośnie kilka zwolenników miesięcznie. Który był całkowity bs, ponieważ nie mieli pojęcia, co robią.
Influencer Marketing
Influencerzy z mniej niż 1000 followersów średnio 7,2% zaangażowania na Instagramie, 1,4% na Twitterze i 9,38% na TikTok. W przypadku mega influencerów z ponad 100.000 followersów, średnie wskaźniki zaangażowania wynoszą 1,1% na Instagramie, 0,3% na Twitterze i 5,3% na TikTok. Wraz ze wzrostem świadomości marek na temat influencer marketingu i zaostrzeniem przepisów dotyczących przejrzystości reklam, obserwujemy fenomenalny wzrost sponsorowanych postów influencerów.
Według Adweek, branża ta ma osiągnąć 10 miliardów dolarów wartości do 2020 roku.
Będziesz wiedział dokładnie, co chcesz uzyskać z influencer marketingu i będziesz miał proces pomiaru, aby zobaczyć swoje postępy po drodze.
Influencerzy są go-to zasobów informacji na temat nowych produktów w ich branży.
Podczas gdy te słynne siostry są z pewnością jednymi z najlepszych influencerów w mediach społecznościowych, nie wszyscy influencerzy są celebrytami.
Najwyraźniej jest to teraz gorący temat, co prowadzi do tego, że coraz więcej osób chce się kształcić w zakresie influencer marketingu i znaleźć platformy i agencje influencer marketingu.
Branża motoryzacyjna zaczęła zdawać sobie sprawę z potęgi influencer marketingu. Luksusowe marki przekazują samochody blogerom, którzy następnie prezentują model, tworzą treści i promują samochód w swoich kanałach. Od finansów po modę, każda branża może czerpać korzyści ze współpracy z influencerami. Jednak niektóre branże są szybsze niż inne.
Ramy prawne współpracy z influencerami
Influencer marketing rozszerza Twój zasięg i pozycjonowanie na rynku. Użytkownicy mediów społecznościowych mogą dowiedzieć się więcej o Twojej marce, Twojej historii oraz produktach i usługach, które oferujesz. Wkład influencerów w zwiększanie świadomości Twojej marki jest jedną z najbardziej widocznych korzyści płynących z marketingu w mediach społecznościowych. Ponadto, współpraca z influencer, który jest w stanie poruszyć igłę nadaje ludziom, że Twoja marka jest liderem w branży. Chociaż influencer marketing nie jest nową koncepcją w branży, stał się szalenie popularny w ciągu ostatnich kilku lat. W miarę jak świat wokół nas staje się coraz bardziej zaawansowany technologicznie, influencer marketing wysuwa się na czoło, a firmy poświęcają tej taktyce więcej czasu i wysiłku niż kiedykolwiek wcześniej.
Jak stworzyć strategię social commerce?
Marketerzy wykorzystują zdobytą z czasem wiarygodność do promowania różnych produktów i usług. Sukces w influencer marketingu mierzy się poprzez wartość zdobytych mediów, wyświetleń i kosztów za akcję. Większość influencerów otrzymuje wynagrodzenie przed rozpoczęciem kampanii marketingowej, a inni po jej zakończeniu. Wynagrodzenie może zależeć od liczby osób, do których influencer może dotrzeć, zakresu, w jakim będzie on wspierał produkt, a także od sukcesu, jaki odniosły jego wcześniejsze wypowiedzi. Najwyższej rangi influencerzy i celebryci mogą otrzymać sześcio- lub siedmiocyfrowe wynagrodzenie za jeden post w mediach społecznościowych.