Jak zacząć z własnym kanałem? Przede wszystkim zastanów się, jaki będzie jego motyw przewodni. Musisz podjąć tę decyzję, zanim zajmiesz się czymkolwiek innym. Jeśli spojrzysz na wiele najpopularniejszych kanałów YouTube, zauważysz, że wiele z nich trzyma się konkretnego tematu. Przykładowo, kanał na YouTube może obracać się wokół zagadnień związanych z biznesem i sukcesem. Jeśli i Ty obierzesz taką drogę, powinieneś skupiać się właśnie na nich. Konkretna tematyka pomoże ukierunkować wszystkie późniejsze wysiłki związane z tworzeniem treści. Co więcej, jeśli nadasz swojemu kanałowi motyw przewodni, możesz uczynić go miejscem, do którego warto się udać, poszukując konkretnego rodzaju treści. Przykładem mogą być wyżej wspomniane kanały biznesowe, ale także naukowe czy stricte rozrywkowe – taki jest cel platformy mediów społecznościowych. Jeśli Twój kanał jest przeznaczony dla określonej niszy, osoby, których dana tematyka bardzo interesuje, nie będą miały nic przeciwko temu, by zostawić na Twoim koncie suba. W ten sposób za każdym razem, gdy opublikujesz film, odbiorcy dowiedzą się czegoś nowego temat, który ich interesuje. Pozwoli to im na sukcesywne poszerzanie swojej wiedzy w określonej dziedzinie, co bardzo chętnie uczynią.
Przykład – wyobraź sobie, że Twoje filmy dotyczą marketingu na Facebooku i Twoim celem jest pomoc właścicielom firm. Jeśli taki właściciel, który chce dowiedzieć się więcej o marketingu na Facebooku, subskrybuje Twój kanał, otrzyma powiadomienie za każdym razem, gdy opublikujesz film z informacjami, które go interesują.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *