Media społecznościowe są wykorzystywane do różnych celów, takich jak sprzedaż, marketing czy obsługa klienta. Pozwalają one z łatwością dotrzeć do grupy docelowej i zbudować stabilną markę. Dostępnych jest wiele różnych platform i chociaż wszystkie są na swój sposób marketingowo skuteczne, każda z nich ma swoje zalety i wady, a także zróżnicowane oczekiwania odbiorców. Przykład – konto na Instagramie, które nie publikuje bardzo dobrych zdjęć i stara się zachowywać jak platforma obsługi klienta, nigdy nie zdobędzie popularności, podczas gdy użycie tej samej strategii na Twitterze może mieć bardzo dobry efekt. Twoja marka musi być odpowiednio reprezentowana na jak największej liczbie różnych platform mediów społecznościowych. Przestrzeganie niektórych z poniższych strategii pomoże Ci na ścieżce do rozwoju marki, a ostatecznie do sukcesu.
Jeśli czujesz, że twoje działania w mediach społecznościowych są nieskuteczne, może to nie być wyłącznie Twoja wina. Każda sieć mediów społecznościowych ma pewne nieoficjalne i niepisane standardy, których oczekują użytkownicy. Dlatego zamiast próbować stosować tę samą taktykę marketingową na każdej platformie, spróbuj wybrać te, które najlepiej pasują do Twojej marki i docelowych odbiorców. Na przykład, jeśli firma, którą reprezentujesz, udziela porad prawnych, jest mało prawdopodobne, że poradzisz sobie dobrze na Snapchacie. Kampania na Facebooku czy Twitterze może natomiast przynieść bardzo dobre rezultaty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.